Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2009

Όχι πια δάκρυα (οι κανονισμοί του μπλογκ)

Νομίζω, τώρα που ησυχάσαμε λίγο από το τελευταίο blogwar, είναι καιρός να δώσω και επίσημα τον κανoνισμό δεοντολογίας του μπλογκ. Πολύ φανφάρα ε;

Λοιπόν, όπως είπα, δεν θα ανεχτώ ρατσιστικά, ομοφοβικά, γενικώς μισαλλόδοξα και φασιστικά σχόλια, στο μπλογκ μου, ούτε σχόλια από μπλόγκερς που έχουν στο παρελθόν εκφράσει τέτοιες απόψεις, εδώ ή αλλού (στο βαθμό που μπορώ να το ξέρω, εννοείται). Τέτοια σχόλια θα σβήνονται κι οι σχολιαστές θα μπαίνουν στη μαύρη λίστα, και μετά θα σβήνονται αυτόματα (χωρίς καν να τα διαβάσω).

Ξέρω, έτσι δεν γίνεται διάλογος και δεν προωθείται η ελευθερία του λόγου. Ό,τι πείτε, αλλά εμένα δεν μ' ενδιαφέρει να κάνω διάλογο με άτομα που απώτερος σκοπός τους είναι να πάψω να υπάρχω, καν, πόσο μάλλον να μιλάω κι από πάνω. Η ελευθερία του λόγου και τ' ανθρώπινα δικαιώματα δεν υπάρχουν για να αυτοαναιρούνται. Οϋτε μπορούμε να επιτρέψουμε να γίνονται πρόσχημα και σοφιστικό τέχνασμα στα χείλη του κάθε κομπλεξικού που θέλει ζωτικό χώρο για να ξεράσει το μίσος του. Δεν δικαιούται ελευθερίες όποιος θέλει να τις έχει μόνο για πάρτη του: οι ελευθερίες για τους λίγους δεν είναι ελευθερίες, είναι προνόμια, και τέτοια προνόμια, εδώ μέσα, δεν περνάνε.

Θα πείτε: μα δηλαδή, όποιος δε σου αρέσει η γνώμη του θα τον σβήνεις; Όχι. Θα σβήνω όποιον δεν μου αρέσει η γνώμη του επειδή είναι μισαλλόδοξη. Βήμα σε φασίστες, δεν δίνω. Αυτό είναι το μπλόγκ μου, αυτός είναι ο κανόνας μου. Στην τελική, σιγά και την κίνηση πού 'χω. Σιγά τον δίαυλο επικοινωνίας με τις μάζες, πια, που είναι το μπλογκ μου. Ας πάνε αλλού να τα πούνε, αν θέλουνε ν' ακουστεί η γνώμη τους.

Και θα ξαναπείτε: και ποιός αποφασίζει ποιός είναι φασίστας; Ποιός θα κρίνει οτι εσύ δίκαια κατηγορείς τους συνομιλητές σου για μίσος και φασισμό, και δεν το χρησιμοποιείς απλώς σαν πρόσχημα για να τους κάνεις να σωπάσουν; Γιατί βέβαια, εγώ η καημένη δεν ξέρω να υπερασπιστώ τις απόψεις μου, και φοβάμαι μη διαφωνήσει κανείς μαζί μου και δεν ξέρω τί να του πώ. Και τέλος πάντων, ποιός άλλος θ' αποφασίσει τί μ' ενοχλεί, (το ξαναλέω:) στο δικό μου το μπλογκ; Ο γείτονας; Μήπως πρέπει να βάζω κάθε τί που μ' ενοχλεί σε ψηφοφορία, να το κρίνει το αξιότιμο διαδικτυακό δικαστήριο; Όχι- εγώ θα αποφασίσω τί προσβάλλει εμένα και τί ανέχομαι στο δικό μου χώρο.

Και τέλος πάντων, ναι, να κάνω κουβέντα, ακόμη και με φασίστες, αν ξέρουνε να μιλήσουν. Γιατί ακόμη κι η σοφιστική, κι οι εξυπνάδες, θέλουνε την τέχνη τους. Αν μη τι άλλο, μια στοιχειώδη (στοιχειώδη λέω!) ικανότητα στη χρήση της γλώσσας και μια ελάχιστη κατανόηση των κανόνων της διαλεκτικής. Έναν άνθρωπο που ξέρει να μιλήσει και να εκφράσει τη σκέψη του με σαφήνεια και αποτελεσματικότητα, οφείλω να τον σεβαστώ, και δεν μπορώ να τον αγνοήσω, πρέπει να τον αντικρούσω ανοιχτά και δημόσια, για το δικό μου καλό, για να μην αφήσω να περάσει η άποψή του χωρίς να υπάρχει ο αντίλογος -για όποιον τον αναζητήσει. Και μόνο διαφωνώντας με ίσους όρους θα ακονίσω τη γλώσσα μου και τη σκέψη μου, και θα οφελήσω τον εαυτό μου και το λόγο μου.

Με ηλίθιους όμως, που δεν ξέρουνε να μιλήσουνε, δεν ξέρουνε να διαβάσουνε, και δεν ξέρουνε να σκεφτούνε από μόνοι τους, για ποιό λόγο να κάτσω να ασχοληθώ; Θα κερδίσω τίποτα; Όταν ο άλλος δεν καταλαβαίνει τί του λες, κι επιμένει κι από πάνω οτι σε τάπωσε, με το "επιχείρημά" του... γιατί βέβαια, μάθαμε τώρα όλοι τα επιχειρήματα, και κάθε κουταμάρα που ξεστομίζει ο καθένας, για να πουλήσει μαγκιά στους κολλητούς του, είναι "επιχείρημα". Και περιμένει κιόλας να του το... αντικρούσεις! Μα αντικρούται ο αέρας κοπανιστός;

Ε, δεν θα κάτσω να χάνω το χρόνο μου με υπερφίαλους βλάκες. Δεν είχα πρόθεση να τσακωθώ με κανέναν όταν ξεκίνησα το μπλογκ μου. Φίλους ήθελα να κάνω- και συμμάχους. Φιλία όμως, γίνεται μόνο όταν μπορείς να συνδιαλλαγείς επι ίσοις όροις- γι' αυτό στο εξής, όποιος δε μπορεί να το φτάσει αυτό το "ίσοις όροις", να παίρνει το τόπι του και να πηγαίνει σε άλλη αλάνα.

Και για να ανακεφαλαιώσω, οι κανόνες του μπλογκ:

1. Όχι φασίστες

2. Όχι βλάκες

(όπως λέγαμε παλιά, "όχι ντραγκς, όχι μαλάκες").

9 σχόλια:

Ο χρήστης Blogger Κωστής Σπηλιώτης είπε...

Έρχομαι κατόπιν εορτής, παρακολουθούσα το blogwar, αλλά δε θεώρησα ότι θα βοηθούσα (ήταν καβγάς που ένιωθες την ανάγκη να κάνεις), οπότε δεν είπα και κάτι.

Η διαφωνία μου είναι βασικά ότι όλοι είμαστε μαλάκες και μαλακισμένες σε συγκεκριμένες περιστάσεις, συχνότερα - αραιότερα, λιγότερο - περισσότερο. Επίσης δε το θεωρώ αντικειμενικό, έχω υπερασπίσει με ζήλο ζητήματα ως δίκαια και αλήθινά, με τα οποία τώρα γελάω. Δίνω το ίδιο δικαίωμα και στους άλλους και τις άλλες.

Και συνεχίζω, η στάση σου είναι ιδεολογικά και ηθικά καθαρή: αυτά ξέρεις, αυτά λες και σε αυτή τη βάση μαλακίες δεν ανέχεσαι. Πρόσεξε όμως πόσο περιορίζεις την αλληλεπίδραση, την έχει πατήσει άσχημα η αριστερά και η αναρχία με αυτό: όσο μικραίνεις τον κύκλο των συνομιλητών/τριών σου, τόσο περισσότερο συμφωνείς, αλλά και τόσο λιγότερο παιδεύεις το μυαλό σου.

Στα γράφω όλα αυτά από βαθιά εκτίμηση, προς μια αδελφή εν όπλοις. Εκφράζεις στις αναρτήσεις σου μια ριζοσπαστική ψυχραιμία που μπορεί να πάρει φαλάγγι τους περισσότερους συντηρητισμούς που ξέρω. Νομίζω δηλαδή πως χρειάζεσαι στο μπλογκ σου το φασισμό, το σεξισμό, τη μαλακία, για να τα συντρίβεις εξαίσια, σε έχω απολαύσει να το κάνεις.

Και για να σου το πω πιο λυρικά, πιστεύω ότι τα σύνορά σου πρέπει να είναι πιο ανοιχτά, γιατί είσαι πολύ καλή στον πόλεμο.

[Επί του πολύ προκειμένου, δικό σου είναι το blog κάνε το ό,τι καταλαβαίνεις, μόνο μην το διαγράψεις αν κάποια στιγμή φρικάρεις, γιατί θα είναι κρίμα κι άδικο και θα σου στέλνω επί μήνες αλυσιδωτά mail που θα σε βρίζω χυδαία. Φιλια.]

Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2009 στις 9:27:00 μ.μ. EET  
Ο χρήστης Blogger tsok είπε...

Καλέ πότε έγινε ο πόλεμος των μπλογκς; μήπως είχα πάει για κατούρημα; χαμπάρι δεν πήρα... εγώ στάσσα μου μαζί σου είμαι, δικό σου το μαγαζί δικοί σου και οι όροι. Αν και ο/η φαντομάς πιο πάνω έχει τα δίκιο του/της. Χρειάζεσαι συχνά τον απέναντι (ό,τι κι αν πρεσβεύει) για να κάνεις πιο σαφή τη θέση σου ετεροκαθοριστικά. Σε φιλώ από ηλιόλουστη αυτές της μέρες Αθήνα, σίγουρα χωρίς άσπρη μέρα...

Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2009 στις 11:10:00 μ.μ. EET  
Ο χρήστης Blogger stassa είπε...

Φάντασμα,

Θεμιτή η ανησυχία σου μήπως χάσω την επαφή μου με τον έξω κόσμο, όμως ο έξω κόσμος δεν είναι ούτε μόνο το ίντερνετ ούτε μόνο η Ελληνική μπλογκόσφαιρα. Κι ούτε είπα πως θα σταματήσω να συμμετέχω σε συζητήσεις. Απλώς, έχω βαρεθεί τα ξεκατινιάσματα και θέλω ένα ασφαλές μέρος, να έχω την ησυχία μου και να μην έρχεται να μου ξεφορτώνει ο κάθε βλαμμένος τα κόμπλεξ του- αρκεί που μου τα κάνουνε στον έξω κόσμο αυτά

Επί τη ευκαιρία, έχω μπλογκ εδώ και πολλά χρόνια (αγγλόφωνο), κι έχει φχαριστηθεί η ψυχή μου και blogwar και flamewar. Και σε γκεημεράδικα φόρουμς με Αμερικανάκια teenagers, εκεί να δεις λεκτική βία, όχι αστεία που μου λέγανε τις προάλλες... Λοιπόν, κάπου έχουνε την πλάκα τους όλα αυτά, αλλά από ένα σημείο και μετά καταντάνε βαρετά, κι όταν μιλάμε για θέματα που έχουν όντως σημασία, γίνεται κι επιζήμιο να κάνεις τέτοιου τόνου κουβέντες.

Κι επειδή με κάποια άτομα μόνο αυτόν τον τόνο καταλαβαίνουνε, ε αρνούμαι βρε παιδί μου να τους κάνω το χατήρι, πώς το λένε. Γι' αυτό, ψαλίδι γοργό.

Btw, παληόπαιδο, κι εσείς βλέπω την ίδια αρχή έχετε στο μπλογκ σας... ;)

tsok
Είδες που σου έλεγα εγώ να αγοράσεις συνδρομή; Κι εσύ νόμιζες οτι ήθελα να σου φάω τα φράγκα. Παιδί μου εδώ γίνονται σημεία και τέρατα, δεν ξέρεις τί χάνεις. Υπερπαραγωγή, χιλιάδες κομπάρσοι...

Τέλος πάντων, βασικά βρίστηκα μ' έναν γκέυ μπλογκερ επειδή μου έλεγε οτι δεν υπάρχουν μπαϊσέξουαλς και με κάτι αναρχικούς του κώλου, επειδή ήτανε του κώλου. Και τώρα στα γράφω αυτά και πάω στοίχημα οτι οι τελευταίοι θα τα διαβάζουνε και θα σκάνε να μου απαντήσουνε, αλλά τους έχω βάλει στον αυτόματο σβήστη και δεν μπορούνε, μουάχαχαχαχα!!!! \m/ }:D \m/

Σόρρυ, εσύ τί κάνεις τόσον καιρό βρε παιδί μου; Πού είσαι; Ακόμη δεν έχεις ξεκινήσει μπλογκ; Άααα! :)

(θα μου πεις, τώρα ιδίως δεν σε κατηγορώ...)

Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2009 στις 11:30:00 μ.μ. EET  
Ο χρήστης Blogger Niemandsrose είπε...

Δεν έχασα μόνο τον πόλεμο, αλλά σε άφησα και μόνο σου και ανυπεράσπιστο κοριτσάκι μου, ευαίσθητο και ξηγημένο.
(δε μπορεί κανείς να εκφράσει μια τρυφερότητα πια, αμέσως να τον περάσουν για είρωνα!)
Βγάλε το κλόπυ-ράιτ γιατί το θέλω κι εγώ το δεοντολογικό κανόνι. ;)

Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2009 στις 2:33:00 π.μ. EET  
Ο χρήστης Blogger Κωστής Σπηλιώτης είπε...

Κατανοητά όλα αυτά ρε συ, αναφέρεις και μία παράμετρο που δεν είχα σκεφτεί, ότι λόγω της κοινωνικής σου θέσης (ή μήπως καλύτερα κίνησης;) είναι πολύ εύκολο να ακούς στερεότυπα και να χρειάζεται κάθε φορά να απαντάς σε αυτά. Εν ολίγοις εσύ ξέρεις καλύτερα, δε θα μετρήσω εγώ την κούρασή σου.

Όσο για το μπλογκ μας, παλιοκόριτσο, εμείς διαγράφουμε σχόλια αλλά δεν αποκλείουμε σχολιαστές, για να τους βάζουμε σε εκπαιδευτική διαδικασία. Γενικά δεν πολυπετυχαίνει, συνήθως δεν ξανάρχονται, αλλά ένα δύο έχουν αναμορφωθεί πλήρως LOL. Χωρίς πλάκα κάποιος κόσμος δεν καταλαβαίνει ότι αυτό που γράφει είναι αγενές, ρατσιστικό κτλ. και αν του την πεις γίνεται πιο προσεκτικός. (Η πλάκα είναι ότι με βάση τα ίδια κριτήριά έχει κατεβεί επίσης ένα δικό μας ποστ και έχουν διαγραφεί κάποια σχόλια, στη φάση "ωπ τι μαλακία έγραψα").

Α, και η διαμαρτυρία για το Λύο έγινε, παρά την αναβολή της δίκης. Μπορείς να μας καμαρώσεις εδώ:
http://www.gayworld.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=2155&Itemid=1

Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2009 στις 9:44:00 μ.μ. EET  
Ο χρήστης Blogger stassa είπε...

Νιμ,
Καλέ ποιός είπε οτι με ειρωνεύεσαι επειδή με λες ευαίσθητη (γκουχ γκουχ, άχεμ); :p

Ποιό κανόνι λες; Το... αυτόματο; Ε, ειναι Work In Progress, δεν μπορώ να το κάνω release ακόμη...!

Φάντασμα,
Ωπ, ήταν κι η φιλενάδα μου η Αντουανέτα μαζί σας, ε; Χε χε. Άιντε αγωνιστές μου, νά 'χα τα νιάτα σας! :D

Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2009 στις 3:37:00 π.μ. EET  
Ο χρήστης Blogger Κωστής Σπηλιώτης είπε...

Δεν πειράζει κυρά Στάσσα μου κι εσείς οι κυρίες της τρίτης ηλικίας, μπορείτε να ανοίξετε ένα μπλογκ καλή ώρα και να ασχολείστε με την πολιτική χωρίς να κατεβαίνετε στους δρόμους και σας πονάνε τα αρθριτικά σας.
Την Αντουανέτα την ξέρω ως Χριστίνα, κατάλαβα ποια εννοείς όταν έδειξα σε ένα κοινό γνωστό τη φωτογραφία. Φιλιά.

Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2009 στις 1:39:00 μ.μ. EET  
Ο χρήστης Blogger stassa είπε...

Χριστίνα-Αντουανέτα παιδάκι μου. Δεν μπορούνε οι υψηλότατες να έχουνε ένα μόνο, σαν τσου κοινούς ανθρώπους, χε χε!

Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2009 στις 9:17:00 μ.μ. EET  
Ο χρήστης Blogger Kleon Gelastos είπε...

ΚΑΤΗΓΟΡΏ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΌ ΚΡΆΤΟΣ

α. γιατί μου έβαλε στο μυαλό το μίσος για τους γειτονικούς βόρειους και ανατολικούς λαούς.
β. γιατί μου έβαλε στο μυαλό ότι οι σημερινοί έλληνες είναι απόγονοι των αρχαίων ελλήνων και περιούσια φυλή.
γ. γιατί μου δίδασκε ότι η νότια Αλβανία είναι βόρειος Ήπειρος και ότι ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν έλληνας.
δ. γιατί με δίδασκε ότι τα «καλά» παιδιά δεν κάνουν «ζημιές».
ε. γιατί με δίδασκε ότι το Βυζάντιο ήταν συνέχεια της ελληνικής ιστορίας.
στ. γιατί μου έλεγε ότι το πολίτευμα της Ελλάδας είναι δημοκρατία.
ζ. γιατί μου έλεγε ότι οι κουμουνιστές είναι προδότες, οι ευρωπαίοι κουτόφραγκοι και οι αμερικανοί αμερικανάκια.
η. γιατί δεν με προίκισε με την δυνατότητα να κρίνω τι από όσα μου έλεγε είναι σωστό.
θ. γιατί χρησιμοποίησε την έτσι χαλκευμένη από το ίδιο αντίληψή μου για την πατρίδα, για να με χρησιμοποιήσει σαν πιόνι στον αγώνα των μετόχων του και εκμεταλλευτών μου για τον πλουτισμό τους.
ι. γιατί έτσι κάνοντας στρέβλωσε τα κοινωνικά ιδανικά μου.

Γιώργης Χολιαστός

Κυριακή 15 Μαρτίου 2009 στις 10:23:00 μ.μ. EET  

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα